[close]

Jamaah Anak Muda Se-Malaya

Utama

free counters

Ukhwah Jamaah

"BangkitLah Jemaah Anak Muda!"
U-jamV3.0. Powered by Blogger.

Sunday, February 20, 2011

Bob Lokman : Mutiara Timbul Di Dalam Lumpur - Prolong

Posted by Usrah Jamaah Anak Muda | Sunday, February 20, 2011 | Category: , |


Bob Lokman menyerahkan borang keahlian PAS kepada Ustaz Azizan.

Berikut adalah sedikit gambar yang telah dirakamkan oleh Saudara Mohd Ali Hashim dari Siasah di sekitar himpunan 30,000 Pemuda PAS yang telah berlangsung di di Markas PAS Kedah, Kota Sarang Semut, Kedah,yang telah dterima melalui e-mail untuk dikongsi bersama.

Himpunan kali ini jauh lebih baik dari himpunan sebelumnya yang telah diadakan di Perak tahun lalu..










Assalamualaikum...Sahabat-sahabat U-jam

Pengalaman meyertai Program Himpunan Pemuda PAS Se-Malaysia di Markas Tarbiyyah PAS Kedah di Kota Sarang Semut adalah pengalaman yang tidak dapat dilupakan sepanjang perjalanan dalam mengemudi sosok tubuh ini untuk cuba mengambil sedikit bahagian sebagai Ahli Gerakan Islam.

Kita sudah biasa dengan himpunan yang paling besar , jumlahnya pernah mencecah ratusan ribu , tetapi kali ini bukan jumlahnya sahaja fokus kepada 30,000 Anak Muda tetapi amanah , amanat dan suasana ini , adalah bukti pengorbanan massa dalam semua sudut oleh pemuda2 Islam.

Cuaca panas terik sejak pagi hingga petang tidak melemahkan semangat pemuda-pemuda untuk berhimpun.Sinis ada berbunyi bahawa perhimpunan kali ini adalah untuk menunjukkan kekuatan gerakan islam kepada musuh , ataupun pemuda-pemuda terpaksa berkumpul untuk memberikan gambaran kekuatan kepada musuh-musuh.

Pemikiran skeptikal musuh yang dibebani dengan kepaduan "mental block" dan penipuan fakta yang menjadi rutin makanan harian mereka akhirnya akan memusnahkan diri mereka sendiri.

Saya dan beberapa sahabat bertugas membantu amal Kedah bagi melancarkan pergerakan trafik dan keselamatan..sehingga kini baru saya tersedar , saya terlepas banyak ucapan-ucapan pimpinan kerana bergerak ke sana sini mencari kerja yang nak dibuat.

Sehingga mengiringi Ustaz Azizan  (MB Kedah ) ke bilik sidang media di dalam dewan , saya sempat mendengar ulasan dari beliau berkenaan seorang wartawan " Lihatlah Pemuda -pemuda kami , mereka datang dari seluruh pelusuk negara , tanpa di bayar apa-apa pun , anda lihat tadi...jumlah mereka , mereka tidur di bawah khemah-khemah kanvas , sanggup berpanas , anda ingat senang anak muda nak datang sebegini rupa..kami tidak macam umno yang perlu menyediakan sekurang-kurangnya hotel untuk mereka...untuk apa mereka datang?"

Jika ditanya saya jumlah sebenar anak-anak muda yang hadir , saya katakan lebih dari sasaran yang sepatutnya!

Satu lagi bonus untuk peserta perhimpunan ialah penyerahan borang keahlian PAS , sdr Bob Lokman kepada Ustaz Azizan (MB Kedah) sebagai tanda kata-katanya melalui.....

Nota dari fb Mohd Hakim Lokman (Bob Lokman)

"Salam semua. semalam 16 Rabiu'ul awal/19 feb, saya telah menyerahkan borang permohonan utk menjadi ahli PAS. InsyaALLAH kalau diterima saya akan menjadi ahli kawasan Subang. sebagai pengetahuan disini, bukanlah saya bertujuan utk mencari populariti dan juga jawatan, melainkan hanyalah untuk mejalankan tanggungjawab saya kpd ISLAM sebagai hamba ALLAH yg pernah jauh tersesat dgn urusan dunia. Kepada mereka yg mengalu-alukan, saya ucapkan terima kasih dan kpd yg merasa saya memilih jalan yg salah semoga kita sama-sama mendapatkan HIDAYAH & TAUFIQ dari ALLAH. saya hanya mencari KEIKHLASAN dalam KEBENARAN

insyaAllah , mari kita mengenak sahabat ini dengan penuh ukhwah & Mahabbah di  

Currently have 0 comments:


Leave a Reply