[close]

Jamaah Anak Muda Se-Malaya

Utama

free counters

Ukhwah Jamaah

"BangkitLah Jemaah Anak Muda!"
U-jamV3.0. Powered by Blogger.

Friday, December 31, 2010

XPDC Malam Tahun Baru (Kempen Anti Zina)- Kawasan Daerah Gombak

Posted by Usrah Jamaah Anak Muda | Friday, December 31, 2010 | Category: |









Alhamdulillah, selesai sudah XPDC malam tahun baru semalam. Nisa’ Selayang turun ke padang bersama-sama sahabat-sahabat dari Unit-unit Amal, Kerajaan Negeri Selangor, Agensi Anti-dadah Kementerian, Pejabat Daerah Gombak, Jabatan Agama Islam Selangor, Penguatkuasa dan lain-lain untuk membanteras maksiat dan zina. Berlokasikan di Masjid Al- Amaniah, Gombak, tepat pukul 10.30pm, sedikit taklimat dari Ustaz Farhan diberikan kepada semua sukarelawan-sukarelawan yang terlibat dengan XPDC ini. Kumpulan juga telah dibahagikan kepada beberapa kawasan untuk menggempur dan berdakwah secara kasih sayang. Antara kawasan yang digempur ialah Uptown Gombak, Sg Pusu, Bukit Antarabangsa, Ulu Yam, dan banyak lagi tempat di daerah Gombak. Kami konvoi beramai-ramai menuju ke destinasi target.

Lokasi pertama, kami tiba di Uptown Gombak, tidak ramai orang tapi dakwah secara kasih sayang tetap dijalankan. Kami mengedarkan risalah-risalah seperti ‘Jauhi Zina’, ‘ Bahaya Pergaulan Bebas’, ‘Bahaya Arak’, suratkhabar Selangor Kini, pamplet-pamplet dan banyak lagi. Di mana-mana, pasti akan terlihat remaja-remaja melepak bersama kawan-kawan tak kira lelaki ataupun perempuan. Kedatangan dan pendekatan kami kepada mereka disambut dan dibalas dengan baik.

Selesai gempur, lokasi seterusnya di Sg Pusu, rata-rata mereka sedang menjamu selera. Ada bersama keluarga dan ada juga membawa pasangan masing-masing. Kami juga meletakkan risalah-risalah pada motor dan kereta. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancer.

Lokasi seterusnya pula kami menuju ke sebuah restoran dan mengedarkan risalah serta memperkenalkan diri kami. Selesai, kami menuju ke Bukit Antarabangsa. Kami bergambar dan melihat permandangan di waktu malam. Alhamdulillah, selesai sudah dakwah kami dan masing-masing berangkat menuju semula ke Masjid Al-Amaniah, Gombak.

Perjuangan itu tak sama jika kita hanya bercakap dan berkata-kata. Bila kita turun sendiri ke padang, baru kita tahu nikmatnya sebuah perjuangan. Teruskan perjuangan sahabat-sahabat!!!

Currently have 0 comments:


Leave a Reply