[close]

Jamaah Anak Muda Se-Malaya

Utama

free counters

Ukhwah Jamaah

"BangkitLah Jemaah Anak Muda!"
U-jamV3.0. Powered by Blogger.

Friday, December 10, 2010

Aku Dah Dewasa - Biarkan Aku Berpesta Buih!

Posted by Usrah Jamaah Anak Muda | Friday, December 10, 2010 | Category: , , |








[Harap Maaf , Artikel ini mengandungi ayat-ayat pasar , ayat-ayat slanga dan ayat-ayat yang tidak sesuai untuk dijadikan surat rasmi , karangan atau tesis rasmi - Terima Kasih

Assalamualaikum W.B.T

Apa korang , penulis U-jam , aku ada belek2 blog ni..mmg banyak la artikel2 agama yang ada , ada jugak artikel2 pasal perjuangan islam , pastu ada jugak artikel kupasan isu semasa ikut kacamata korang.Kalau diikutkan hati aku yang brutal ni pun boleh cair dengan tulisan korang.Tapi aku kesian, tak semua manusia nak baca artikel korang , sebab bila tengok tajuk pun dah naik bulu roma...tambah2 orang macam aku yang tak suka benor dengan cara skema korang,

Woi budak2 u-jam,memang aku dah cair dengan korang,kau kena ingat aku ni spesis yang mudah cair dengan ceramah ke , motivasi ke..tapi aku kene mengaku ada sekali tu air mata aku otomatik mengalir bila ada aku baca artikel dalam blog korunk!- apa yang korang buat kat aku ha...tak penah2 aku yang brutal pesta ni nak cair gini Waaaaaaaaaaaaaa!

Aku ni ikut perkembangan..lifestyle kene pro beb..aku geli dengan cara skema , sopan santun tak tentu arah korang..kalau pakai kene ikut fesyen beb...life pun kene ikut fesyen..kalo tak kapel skunk musti korang kene gelak beb!

Aku cari korang malam minggu ,korang dengan muka tembok edar2 risalah anit-maksiat la..apa la...patah nafsu aku malam tu! aku dgn budak2 aku main motor beb..banyak cite yang korunk tak tahu pasal kitaorang ni...heppy beb..awek2 skunk yang spesis pesta cam aku la..dorang cukup respek budak2 aku..berani jiwa beb!..hidup mesti berani baru boleh jadi senang!

Aku tak kisah apa nak jadi dengan dunia ni..apa nak jadi dengan malaysia ni...aku heran apasal korang terhegeh2 buat demonstrasi ke...pilihanraya ke..pergi mampus dengan politik! tapi aku respek budak2 baju merah masa demo..dorang cool beb! , sempoi ! berani giler ..kene pijak dengan polis pun steady beb! kalau aku mampus kene bayar pun aku tak pegi! - tapi bila aku tanya budak2 baju merah cakap dia datang pun naik komuter duit sendiri...aku..aku...aku jiwa beb! air mata aku ni mahal bro!

Aku dengan budak2 aku join je mana2 bro..ada geng putera datang ajak kitaorang konvo..baju free beb, minyak free, dapat duit rokok lagi...awek2 tengok macho bro!lepas program pegi jahanam la korang! hahahaha janji kitaorang seronok!

Aku ni tak pandai mengarang bro, sori la ayat aku lintang pukang , tapi aku nak tanya satu yang aku tak puas hati , sebab lu tak kenal lagi gua siapa , bawah gua ada ramai budak2 bro! , sekali gua petik dorang datang back-up aku..aku nak tanya kenapa air mata aku boleh menitikkkk! , bila baca artikel korunkkk!, aku tak puas hati!

Bro, gua x kenal lu siapa...tapi bro gua nak kenal lu..gua nak tengok muka lu..lu ni siapa???, kenapa lu dengan budak2 lu yang skema tak terliur nak berpesta??? , life is short bro..ni masa kita nak pesta , masa muda bro..nanti lu dah tua nak mati baru lu nak terhegeh2 pesta?..awek pun lari bro tengok muka lu yang tua kerepot..hahahaha!

Gua nak pesan bro...gua tak kira lu siapa..tapi gua respek dengan hormat lu, lu x pernah melenting bro, lu tak pernah maki budak2 gua, lu tak melawan nak cari gaduh dengan budak2 gua , kenapa bro?.. lu x ada jiwa ke?

Gua ni bro..rasa tak padan dengan budak2 lu...bro, gua ada peluang lagi ke bro?..dengan serabai gua ni , dengan dosa gua bertimbun2 , bro lu biar betul! , gua tikar sejadah lama tak cecah bro!boleh ke bro?..lu jangan ingat gua tak ada jiwa bro...memang kalau gua gaduh gua tak ingat mati..tapi gua ni ada hati jugak bro..lu jangan ingat gua ni macam dajjal!

Bro...lu ingat senang ke orang macam gua nak berubah?...mana gua nak campak awek gua keliling pinggang ni? nanti dorang booo gua bro!, tapi bro gua dalam dilema sekarang ...kadang2 masa gua tgk mak gua sembahyang...gua rasa sayu bro...kesan artikel bro..kesan mak gua sembahyang...gua nangis bro...gua nagisssss!

Gua penah pujuk diri gua , bodoh nangis , kalau budak2 gua tau mampus kene gelak!, tapi tak boleh bro...gua geram bro!..tu yang gua hantar mesej ni kat lu!

Bro...gua kalau nak berubah macam magic tu tak ada la bro...kadang2 gua bosan bro tu yang gua pesta..budak2 lu tak bosan ke bro?

Gua letih bro....masa gua hanta mesej ni setitik dua air mata menitis bro...gua x tipu bro!!! , kalau lu kenal budak2 gua lu mesti tak sangka!

Bro...kali ni gua jujur dengan lu...gua nak pesan lu jaga adik2 lu , tak kira la laki ke pompuan ke...tambah2 adik2 pompuan lu , pompuan ni dia memberontak bro ..sekarang kalau lu tengok bersepah budak pompuan seksi2 bro...dorang memberontak bro! , dorang nak cari hero macam budak2 gua! tapi gua nak pesan...gua respek dengan budak2 lu , gua rasa adik2 didik lu..pakai tudung labuh tengah panas bro...gua nak pesan..lu pesan kat adik2 lu yang pompuan..jangan suka2 taip atau cakap perkataan "party" tak kira la dalam buku sekolah ke..dalam komen fb ke dalam sms ke ..mana2 lah bro yang orang boleh baca sebab tu kod rahsia budak2 gua..party ni maknanya bebas bro!..bukan parti politik tu bro..ni parti pesta!, takut adik2 lu terjebak bro..pompuan ni senang bro...sekarang lagi senang!. budak2 gua x kira bro..semua dorang sapu!

Kadang2 budak2 gua gelak bro...tak payah keluar modal banyak..senang giler dapat..budak2 pompuan skunk lak terhegeh2 posing sana posing sini..pakai tudung baju sendat , kalau pakai baju kurung pun boleh nampak shape la bro!..tu semua budak2 pompuan wat gitu untuk siapa bro?..untuk budak2 gua lah!...budak2 pompuan ni saja nak tarik perhatian budak2 gua...gua tak jamin bro!

Gua nak jujur dengan lu..sebab gua respek hormat lu...jangan bro..bagitau kat budak2 lu jangan nak terjebak dengan budak2 gua... gua tak jamin bro..jangan dorang nak rasa bebas macam budak2 gua..jangan dorang ada niat nak jadi macam budak2 gua..budak2 pompuan..jangan dorang ingat bila budak2 gua angkut korang..korang rasa bangga dah ada balak! pergi mampus!

berapa ramai budak2 pompuan skunk yang merana bro!, budak pompuan ni bodoh! main ikut je ..konon memberontak la..konon EMO la...konon party la...konon underground rebel lah…!, disko ni dah macam rumah kitaorang bro…sebut je mana tempat..club mana gua x cecah?..emporium..Chinoz..silent disco..?

Bro gua jujur dengan lu...gua pling brutal gua x layan bro awek2 ni..ringan2 ada la bro..tapi gua x penah buncitkan anak dara orang...orang lain gua tak tau!

Sebab apa bro?..sebab apa gua hantar mesej ni...sebab gua nak jumpa lu.. lu kontek gua kat nombor ni 01x xxxxxx ataupun email gua xxxxxx@gmail.com ..skang gua tinggal kat tmn xxxxx

Bro...Gua nak cuci tangan! tolong jumpa gua bro!

u-jamv3.0 - "Gua" dalam mesej ini adalah seorang sahabat yang kini bersama-sama untuk mengislahkan diri , alhamdulillah...beliau membenarkan mesej ini dijadikan artikel dalam blog ini.kini beliau telah berhijrah..meninggalkan tempat asalnya dan bekerja di negeri lain dan berjanji akan pulang semula untuk ke rumahnya berjumpa ibunya pada Aidilfitri 2011

Semoga artikel ini menjadi pengajaran kepada diri saya sendiri dan untuk dikongsi bersama-sama sahabat...

Wallahu'alam...

Currently have 25 comments:

  1. salam..

    hurm...teringat kisah silam...adeh

    cuma dia lebih brutal la kot...hehe

    ba terus berjuang

    wassalam

  2. ALHAMDULILLAH..anak2 muda sekalian, sedar2lah kita..mari tingkatkan keimanan kepada ALLAH S.W.T.

  3. subhanallah.. hidayah Allah itu tidak mengenal jenis manusia...

  4. Insya Allah..semoga Allah swt pelihara kita dlm Iman dan Taqwa.

  5. This comment has been removed by the author.

  6. Aduhhh !! Sakit kepala wa yg skema ni baca lu punya ayat. hehe.. Alhamdulillah! Moga2 ramai lagi buih2 yg banyak BERHIJRAH kepada yang sedikit. InsyaAllah...InsyaAllah

  7. Alhamdulillah... "GUA" tu sekarang dah masuk unit amal..masa demo air baru2 ni first time dia mandi buih FRU... "Bro Pedih mata gua" hehe ana jawab "lu x thu buih kat neraka lagi panas!" ."GUA" berdiri barisan hadapan sekali masa demo tu.

    Lepas Demo tu , "GUA" tu ana ajak join program Qiamulai... dia selalu menagis..Alhamdulillah...

  8. bleh sy thu 'gua' 2 bce artikel ape smpi cm tuh??
    hehe..
    sy nk bce jgk..

  9. dia follower u-jam..bnyk artikel dia bc

  10. assalamualaikum..ALLAH..sungguh,DIA beri hidayah-NYA pada sesiapa saja yg DIA Kehendakkan...alhamdulillah,masih diberi kesempatan oleh ALLAH utk merasa nikmat Islam yg sebenar2 nya...

    Dan kepada sesiapa yg merasa diri dalam 'zon selamat',awas,bila2 masa saja DIA bisa menarik semula nikmat yg ada pada diri kita ni..insyaALLAH,berdoa dan terus berdoa agar DIA memimpin hati2 kita ke jalan-NYA...

    p/s..gerun juga bila baca...tapi itulah,ia sesuatu yg sedang berlaku dlam dunia kite sekarang ni..nauzubillah,moga hati2 sahabat U-Jam sentiasa dipimpin ALLAH..

    assalamualaikum...=)

  11. MasyaALLah..hidayah milik DIA.
    "Ya ALLAH, jangan KAU bolak-balikkan hati kami. Istiqamahkanlah kami pada jalan-MU"

  12. syukur alhamdulillah..tahniah bro.. :)
    semoga Allah sentiasa member taufiq dan hidayahNya..
    kenapa beliau berhijrah ke negeri lain?

  13. alhamdulillah.. Ssgghnya hidayah Allah tu xmengenal sesiapa.. Smga Allah sentiasa memelihara diri kita..amin

  14. masya Allah..memang Allah Maha Pengampun..dan pemberi hidayah kepada sesiapa je yang Dia nak..

  15. Smoga kita dipelihara di bawah rahmat Allah SWT.

  16. subhanallah... semoga perjuangan kita menegakkan agama Allah mendapat inayahnya.. amin

  17. hidayat dri Allah. kta hnya usaha.

  18. alhamdulillah la pada "GUA" diatas,, Itupun kalu U-Jam tak ade-adekan cerita tu..

  19. masyaallah....
    e2 la, kta kna ikhlas n trus b'dakwah...
    jgn mudah putus asa...
    Sesungguhnya Hidayah e2 milik Allah...
    sbb 2 kta kna trus b'dakwah n tunjukkan contoh teladan yg baik...
    :)

  20. kalau macam tu ana nak share la semua artikel kat u jam ni.. mana tau hidayah Allah dapat disebarkan lagi........n_n

  21. alhamdulillah...tak kire besar mane pun dosa anak adam....besar lagi keampunan Allah s.w.t terhadap hambaNya...amin..

  22. Hidayah itu hadir dalam setiap insan samaada dia sedar ataupun tidak,tapi terpulang pada diri kita untuk terima,alhamdulillah untuk 'Gua'...


Leave a Reply