[close]

Jamaah Anak Muda Se-Malaya

Utama

free counters

Ukhwah Jamaah

"BangkitLah Jemaah Anak Muda!"
U-jamV3.0. Powered by Blogger.

Tuesday, November 1, 2011

Koleksi gambar kenangan Ijtima' Tarbawi 2011 , Behind The Scene & Candid Camera!

Posted by Usrah Jamaah Anak Muda | Tuesday, November 1, 2011 | Category: |

Alhamdulillah Ijtima Tarbawi 2011 melabuhkan tirainya pada petang 30 Oktober 2011, dalam keneriahan hampir 10,000 anak-anak muda yang hadir dari seluruh pelusuk negara ke KUIZM taman melewar , ada hampir 3 juta lagi anak-anak muda yang terpinga-pinga malah tidak tahu menahu apa itu Ijtima' Tarbawi


Saya mengambil panggilan ketika sibuk mendengar tallaqi dalam salah satu slot .. " Bro ape kejadahnye 'cetema tepawi'? " saya hampir-hampir bertempik lucu dengan soalan itu..namun penuh sopan,saya balas berbisik..satgi gua call lu!


Ijtima' bahasa melayu mudahnya ialah Perhimpunan ~ jika ingin dihurai dengan ilmiah ..ianya tetap maksudnya berhimpun..


Tarbawi itu merujuk kepada tarbiyyah iaitu mendidik dengan ilmu. Ianya merujuk kepada satu perbuatan iaitu mendidik yang langsung dapat menggegarkan hati kepada siapa yang dididik untuk maju melakukan amal praktikal dengan apa yang sudah dididikkan.


Ijtima Tarbawi boleh dikatakan perjimpunan yang merujuk kepada didalammnya aktiviti-aktiviti mendidik dengan ilmu,ilmu apa? ilmu-ilmu islam yang khusus kepada gerakan islam~ Tazkirah & Taujihad ( ceramah ) yang khusus dalam membina kader (pelapis) dakwah yang memahami dengan Taffahum(faham) akan Fikrah (konsep) perjuangan sebenar hakiki dan mutlak. ( selari dengan perlembagaan parti)


Program ini terbuka kepada semua Pemuda PAS yang berdaftar dan faham konsep PAS (jika yang baru nak berjinak-jinak dengan PAS pun boleh ..cumanya kena banyak bertanya jika x berapa nak faham,jangan faham sendiri atau buat2 faham) , muslimat juga dialu-alukan.


Jawapan saya kepada sahabat yang menelefon tadi " bro..lu kalau ada awek yang lu nak tahu sangat background dia lu buat apa?" , "Gua check facebook dia la bro"! - jawabnya penuh yakin.. "so sekarang lu gi kat FB lu taip Ijtimak Tarbawi 2011!,bukan "cetema tepawi"..yang tu tepung gomak makcik lu buat kueh raya! , jawab saya berdekah2!

Alkisahnya jika ingin tahu ~ maka cari-carilah!












Serius,mengesankan dan teliti



Ribuan hadirin
Hadirin khusyuk mendengar
Jasamu dikenang,pelokon ' Gua ikut enta '
Barisan kepimpinan Dewan Pemuda Pas Pusat
eserta menumpukan sepenuh perhatian terhadap pengisian yang disampaikan
Peserta singgah ke gerai-gerai yang dibuka
 Khusyuk....
Ruang legar dewan
YB Salahuddin Ayub berucap merasmikan Ijtima'
Peserta muslimat
Peserta yang bersemangat
 Treengggg....
Akhirnya sampai juga ke Ijtima' Tarbawi ' Gua ikut enta '
Tetamu dari HAMAS sebaris dengan YB Naib Presiden & Ketua Pemuda PasPusat
Antara barisan pelakon Gua ikut Enta di pentas utama
 Ucapan Ketua Pemuda Pas Pusat
Ucapan Syeikh Ahmad Najjar

























































Ketika entri ini ditulis, para Pemuda PAS Gombak sedang bertungkus lumus membuat persiapan meyambut peserta Ijtimak Tarbawi Pemuda PAS Gombak 2011.
Bermula dari pemasangan banner, penggantungan banting, mempersiapkan dewan, menghias dewan, pennginapan peserta sehingga persiapan teknikal peralatan untuk Ijtimak Tarbawi kali, kami Pemuda PAS Gombak menerima tanggungjawab sebagai tuan rumah bersama dengan penuh rasa keinsifan.
Dengan penuh rendah diri, menerima taklifan daripada Pemuda PAS Malaysia untuk memikul tanggungjawab besar ini bagi memastikan perjalanan program ini berjalan lancar serta keselesaan para peserta untuk berijtimak.
Ia sebagai satu wadah serta mata rantai untuk kelansungan perjuangan menegakkan kalimah Allah di muka bumi Malaysia ini.
Dari hari Isnin lalu, selepas usrah mingguan, kami memulakan tugasan awal untuk menggantung banner program di sekitar Gombak.
Tidak cukup dengan itu, cuti umum Deepavali lalu kami habiskan masa untuk memasang banting-banting bendera PAS di sepanjang jalan masuk menuju ke Kolej Universiti Islam Zulkifli Mohammad, lokasi ijtimak.
Penat dan lelah kami berbayar menyaksikan jalan-jalan dari MRR2, DUKE menuju ke Greenwood serta sepanjang jalan dari Greenwood dipenuhi dengan banting bendera bulan hujau.
Seterusnya, pada malam sebelum program serta paginya kami mempersiapkan dewan KUIZM tempat berlansungnya ijtimak yang julung-julung kalinya diadakan ini.

Candid Camera!








































































































































































Currently have 0 comments:


Leave a Reply