[close]

Jamaah Anak Muda Se-Malaya

Utama

free counters

Ukhwah Jamaah

"BangkitLah Jemaah Anak Muda!"
U-jamV3.0. Powered by Blogger.

Friday, February 4, 2011

Gempar : Cahaya Misteri Di Doom Of Rock @ Masjid Al-Aqsha? - Benar Atau Palsu?

Posted by Usrah Jamaah Anak Muda | Friday, February 4, 2011 | Category: |

Dome of Rock, NOT Al-Aqsa mosqueSelama ini saya menyangka bahwa masjid dengan kubah emas (seperti yang terlihat di gambar di kiri) ini adalah Masjid Al-Aqsha.
video
BAITULMUQADDIS: Satu klip video disiarkan di laman YouTube yang menunjukkan dengan jelas satu cahaya misteri berbentuk seperti telur berada di atas Kubah Emas di pekarangan Masjid Al-Aqsa di sini, lapor msnbc.com kelmarin.Cahaya misteri itu dirakamkan menerusi telefon bimbit oleh beberapa orang yang berada dekat dengan kawasan pekarangan Masjid Al-Aqsa itu pada pukul 1 pagi Jumaat lalu.


Dalam laman YouTube, terdapat beberapa perbualan orang yang menyatakan perasaan terkejut apabila melihat cahaya misteri tersebut terapung-apung di atas Kubah Emas itu.Cahaya misteri itu kemudian bergerak terlalu laju ke atas langit Baitulmuqaddis.Sebelum ini, terdapat dua klip video yang menunjukkan cahaya itu turun ke kawasan yang menempatkan Masjid Al-Aqsa dan Kubah Emas.


Namun, dua klip video itu dirakamkan menerusi telefon bimbit berkamera dari jarak jauh menyebabkan lokasi tepat cahaya tersebut turun dari langit tidak diketahui.Klip video ketiga yang kemudian disiarkan di YouTube menunjukkan dengan jelas cahaya misteri itu kerana ia dirakamkan dekat dengan bangunan Kubah Emas.Setakat ini, kemunculan cahaya misteri itu masih diperdebatkan di kebanyakan laman web kerana ia didapati bukan piring terbang seperti yang disangka sebelum ini



Ternyata, berdasarkan informasi dari BBC, masjid tersebut adalah yang selalu dikenal dengan “Dome of Rock”. Lakaran Jelas dilihat di gambar dibawah ini :

Sebelum ini memang saya sudah menerima maklumat mengenai hal yang sama. Namun, karena berbentuk email berantai, dan berasal dari kawan yang sebelumnya sudah tertipu oleh tipuan email berantai lainnya :D maka (tentu saja) otomatik Saya lansung tidak percaya!


Kemudian saya mencuba mencari maklumat yang lebih untuk menjelaskan lagi mengenai hal ini.
Terimakasih kepada BBC, mudah-mudahan inilah maklumat yang sebenarnya.


Anda Bagaimana? - Komen Sikit?

Currently have 1 comments:

  1. Doom of rock adalah tempat dimana batu terapung yg cuba mengikut Rasulullah naik ke langit di malam Israk & Mikraj.
    Gambar2 baru terapong yg kita selalu tengok di pasar malam / kalendar tu tipu sebenarnya.
    Google "Doom of Rock" dan tengok sendiri gambar & juga dari youtube.


Leave a Reply